tisdag 10 juli 2007

Löprundan under vatten

Efter att ha tryckt i mig ett par smarriga, hemmagrillade hamburgare tillsammans med direktör Andersson så gav jag mig ut på en löprunda på Näsby fält. Ett bra sätt att stilla det dåliga samvetet vad gäller onyttig mat och kaloristinna groggar, tyckte jag.


Mitt mål med löpningen var att hålla relativt högt tempo de första tre kilometrarna, en bit över 4 minuter per kilometer, kanske 4.15 eller nåt, för att sedan lugna ner tempot i nästa tre och sedan öka igen den sista kilometern fram till mål. Således lite intervallträning med långa intervaller.


När jag efter tre kilometer saktade ner och vek av in i skogen ner mot Araslövssjön, insåg jag ganska snart att regnet som kommit de senaste veckorna lagt stora delar av spåret i skogen under vatten. Det fick bli att hitta på en alternativ runda. Detta gjordes, och planen med intervallerna höll. Jag kände mig i riktigt fin form igår och det var faktiskt en ren njutning att löpa hela rundan. Inklusive den sista kilometern som brukar vara den jobbigaste.

Inga kommentarer: