torsdag 3 september 2009

Av hela mitt hjärta

Idag sprang jag. Ja, för första gången på mycket länge så verkligen sprang jag. Sprang genom ett lätt strilande regn. Sprang från alla konstiga, i hjärnan slarvigt ihopknölade jobbekymmer. Sprang på regntunga grusvägar. Sprang på mitt underbara fält. Sprang i mina röda, sköna, underbara skor.




Blev riktigt trött efter knappt sex kilometer. Höll då 4:10-tempo och hade i det läget en puls på 197 slag per minut. Stannade. Frustade. Spottade. Och log. För jag verkligen älskar att springa. Älskar det. Av hela mitt snabbultande hjärta.

8 kommentarer:

gullfot sa...

Helt. Jäkla. Underbart.

TACK

Benet sa...

Varsågod. :-)
Det är jag som tackar. Tackar löpningen och livet!

jumper sa...

Jo, jo, så kan det vara !!!

minns jag

(Får jag mitt i löparpoesin komma med en torr, prosaisk fråga: Har du slutat att föra in din träning på jogg.se och så fall möjligen flyttat den till annat forum?)

Benet sa...

Jumper: :-)

Jag ligger efter en del med uppdateringen av min träningsdagbok på jogg.se. Har inte flytt någon annanstans. Är framme vid vecka 31 i uppdateringen nu tror jag bestämt.

Anledningen till att jag gjorde uppehåll i förandet av dagbok på jogg var nog relaterad till Ischiasskadan då jag blev tvungen att djupvattenlöpa istället för att springa på land... Då var det precis som att jag fick spendera all min energi på att överleva tristessen av DWRandet och stressandet till/från badhuset... så att det inte fanns nån energi kvar till själva dagboksskrivandet. Dock gjorde jag små anteckningar om passen på andra analoga ställen.

Men en fullständig uppdatering är alltså på gång. Kanske får jag lite tid över i helgen att fortsätta mata in :-)

Snorkkis sa...

Wunderbar!

Att få springa i sin egen bubbla är så himla skönt! Livet liksom!

Benet sa...

Snorkis: Ja visst är det wunderbart. Och du verkar ha det finfint i din bubbla också. En riktigt skönt balanserad bubbla.

Anonym sa...

JIppie! Härligt att du springer, springer, springer igen!

Unknown sa...

Hejsan!

Först vill jag säga att du har en bra och underhållande blogg!

Det jag undrar är hur det är med ditt/dina skenben (benhinnor). Jag har nämligen mycket problem med mina benhinnor. Jag har nu beställt tid hos en sjukgymnast som är speciellt inriktad på just benhinnor (sportskador). Och har mitt första möte nästa vecka. Men vi har snackas vid på telefon och där nämnde han kinesiotape. Såg att du skrivit om det på din blogg och undrar nu i efterhand. Hur fungera det. Blev du av med din inflammation? Jag har förövrigt haft min i över 1 år och spelar innebandy på hög nivå. Vill bara bli av med detta så undrar om man kan få snacka lite med dig. Här är min mail, davidhedvin@hotmail.com

Ha en fortsatt bra dag :)

//David Hedvin