fredag 1 juni 2012

Glömde sydvästen

Alltid är det något man glömmer packa ner inför ett lopp. Inför TEC var det vaselinet. Inför maran i morgon är det sydvästen... Hur fan klär man sig för att springa ett marathon i ett väder som enligt prognoserna innefattar låga temperaturer, ihållande hällregn och 10-15 sekundmeter?



Frågan är om min plan att vara orange i morgon kommer att fungera. Får se vad som sker. I vilket fall kommer morgondagens lopp att bli ytterligare en mycket intressant löp- och väderrelaterad erfarenhet.



Tycker för övrigt också förbannat synd om de som i morgon tänkt titta på loppet och heja fram sina respektive.

Nåja, inte mycket att göra åt. Dags för lite tapetklisterintag. Skål!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skål! Jag har c-vitaminbrus spetsad med röd solhatt i mitt glas. Har dragit på mig viruskänning och vågar inte riskera hälsan genom att heja i morgon. :-(
Men jag lovar att heja av bara sjutton på distans. Tankens kraft är enorm!! Och din kraft också, som kommer att bära dig runt banan om det så börjar snöa och blåsa orkanvindar. Vilket det självklart INTE kommer att göra.
Lycka till!!

Benet sa...

Tack ska du ha Sofia!! Bär med mig ditt hejande som värmer (vilket kan behövas)... Krya på sig nu. Inte vara förkyld på sommaren (eller vad nu ska likna)...!

anneliten sa...

Härligt att du bryr dig om publiken. Jag kan meddela att det inte var skönt där på Gärdet där jag stod. Men å andra sidan kände vi värme från löpare som uppskattade vårt gastande.

anneliten sa...

Glömde... Ser fram mot beskrivning av din upplevelse från "insidan" av loppet.

Benet sa...

anneliten: Ja, ni som stod bredvid och hejade fram oss ska ha en MEGASTOR och FET eloge. Vilka goa, varma människor ni är! TACK!