torsdag 15 maj 2008

Lugnet före stormen

Var ute i den sköna majkvällen och genomförde ett lufspass på en knapp halvmil. En god vän dök upp i dörren precis när jag skulle bege mig, så han slog följe med mig uppflugen på fruns cykel. Vi hann avhandla en hel del ämnen på min runda, så ni förstår att det inte gick speciellt fort. Det var aldrig meningen heller. Tanken var som sagt att småputtra på en liten kvällstur för att lufta skorna och de nya löparkläderna. Pulsen låg och pendlade runt 145 spm.


På lördag är det dags. 07.40 lämnar bussen som skall ta mig, en kollega och ett helt lass med andra (och för mig okända) löparnördar till Göteborg och Slottsskogsvallen. Sju timmar senare är det tänkt att min startgrupp skall släppas iväg. Spännande värre.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i Göteborg! Hoppas att det kommer att gå bra!

Benet sa...

Tack ska du ha, Marcus. Skall du också springa?

Karin sa...

Lycka till!!

Benet sa...

Tack Karin. Lycka till själv.

Dunceor sa...

Lycka till! Det kommer gå kanon!

Anonym sa...

En stor lyckatillspark i baken!
Du skyndar dig väl hem efter loppet och avger rapport på bloggen? Eller förexten, så länge kan jag inte vänta. Uppsök ett internetkafé! :-)
Eller ännu bättre, blogga via mobilen under loppet!!

Benet sa...

Tack för alla hurrarop och lyckatillsparkar!

Jag försöker peppa mig ordentligt idag men har fått ett riktigt negativt mantra på hjärnan... "Stressfraktur"... Tänk om jag går omkring med en stressfraktur i skenbenet (trots att sjukgymnasterna aldrig riktigt varit inne på det spåret)? Då kanske det är riktigt korkat att överhuvudtaget ge sig in i den här Göteborgsleken? Jag kanske skriver under min egen operationsremiss genom att genomföra detta egentligen ganska meningslösa event? Hmmmm.....

Varför tänker jag på det just idag? Allmän baissning? För att få ner ens egna (och alla andras?) förväntningar? Hmmmm.....

Magda Gad sa...

Ja, spännande! Lycka till, ska bli kul att läsa hur det har gått sen!

Anonym sa...

Hoppas det går bra i Göteborg :)

Johan Lindvall sa...

Lycka till!
Hoppas att alla delar håller och att du får en skaplig tid utan att du får mer problem med vaden.

askan sa...

Lycka till, ta det lugnt första kvarten och ha kul hela loppet!

Benet sa...

Tack ska ni ha. Jag säger som James, den gamle betjänten... "I'll do my very best"

Anonym sa...

Lycka till. Spring ditt lopp inte någon annans...

Benet sa...

Skall göra det Hz. Du har inga funderingar på att ställa upp i sådana här spektakel?

Felicitas sa...

Lycka till i morgon!!

Magda Gad sa...

Nu är det söndagmorgon och jag är nyfiken - hur gick det?
:)

Dunceor sa...

Precis, nu har det gått länge nog, upp med rapport!

Johan Lindvall sa...

Ja just det. Ett utlåtande från Götet hade varit trevligt!

Benet sa...

Så, mina vänner. Nu är Götet-inlägget på plats. :-)