lördag 25 augusti 2007

7.5 km i coolt tempo i nya coola skor

Idag köpte jag nya löparskor. Mina 1,5 år gamla Adidas Supernova Cushion började bli slitna och jag tyckte att det var dags för ett par nya. Dessutom hade jag bestämt mig för att nästa par löparskor jag köpte skulle ha något bättre dämpning då jag nu börjat springa mer och mer på asfalt.


Det blev ett par Nike Zoom Vomero + 2, inhandlade på Löplabbet. Skorna kändes supersköna och jag längtade hem för att prova dem i spåret.




Egentligen had jag tänkt att springa ett "minilånglopp" på 11 km, men på grund av mitt ömmande högerknä, så blev det inte mer än 7.5, dessutom i ett riktigt lugnt tempo där snittpulsen de första sex kilometrarna låg runt 145. De avslutande 1.5 ökade jag tempot en aning eftersom det kändes bättre i knäet.


Väl hemma blev jag bjuden på en mumsig "afrikansk" fläskgryta med en massa goda tillbehör i form av mandariner, nötter, chutney, banan, gurka och ananas. Yummie!


Dagens facit:
Sträcka: 7.52 km
Total tid: 43 min 05 sek
Snitthastighet: 5 min 43 sek / km
Snittpuls: 150

Inga kommentarer: