torsdag 16 augusti 2007

Nostalgilöpning i Björket

Idag sprang jag en klassisk sträcka tillsammans med brorsan. En sträcka som man tvångssprungit många gånger under sin skoltid, nämligen björketslingan vid Österängsskolan. Jag joggade hemifrån till bror (2.4 km) i uppvärmningstempo för att i björket öka tempot till 4.45 min/km. Vi sprang ca 3.8 km tillsammans och efter lite skitsnack utanför hans hus så sprang jag hemåt igen.


Sista kilometern kände jag lite på att springa i 4 minuterstempo. Det gör lite ondare om man så säger. Jag undrar hur länge jag bör träna innan jag vågar mig på ett försök att ta milen på 45 minuter. Man är ju rädd att man skall skynda på träningen för mycket och åka på någon trist skada. Nåja, vi får se. I vilket fall som helst så kändes löpningen bra idag, vilket är himla skönt.


Dagens facit
Sträcka: 8.6 km
Total tid: 42 min 46 sek
Snitthastighet: 4 min 58 sek / km
Snittpuls: 163

Inga kommentarer: