lördag 18 augusti 2007

Vilse i Bockatorpets oranga spår

Sprang 6.8 km slingan i Bockatorpet tillsammans med brorsan. Vi höll efter överenskommelse 5 minuterstempo de tre första kilometrarna. När de långa uppförsbackarna närmade sig tyckte bror att det var dags att låta lillbrorsan löpa på i egen takt. Man kände sig ungefär som en kalv på grönbete en solig vårdag...


Jag ökade takten och sprang de sista 3.5 kilometerna i 4.35-tempo.


Efter målgång och lite spottande, frustande och stånkande började jag bli rejält törstig och väntade på att brorsan skulle dyka upp så att jag kunde komma åt min vattenflaska i hans bil.


Minutrarna gick och jag började allvarligt undra vart han tagit vägen. Till slut gav jag mig in i skogen igen för att kolla om nånting hänt. Han kunde ju ha trampat snett och kanske ramlat i nån nerförsbacke eller nåt, vad vet jag? Efter att jag traskat ca 100 meter tillbaka i spåret kommer han joggandes.


-"Skit också! Jag sprang ju fel när jag bara hade 800 meter kvar!"


Jaja, så kan det gå när man är för trött för att hålla utkik efter de oranga pinnarna :-)


Dagens facit:
Sträcka: 6.85 km
Total tid: 32 min 55 sek
Snitthastighet: 4 min 48 sek / km
Snittpuls: 174

Inga kommentarer: