torsdag 25 september 2008

Tidspussel

Ibland är det svårt att få ihop det. Rent tidsmässigt alltså. Idag har det inte varit många pauser. Jag lyckades ändå med konststycket att klämma in sju kilometers maffelöpning. Som gick sådär. Långsammare idag än senast. Sämre dagsform. Aldrig kul när det är på det hållet. Men det spelar egentligen mindre roll. Jag fick springa. I perfekt temperatur. På ett slöjdimmigt och vackert fält.


Snart är det dags för dagens dos av pushups. Men först ska 'storan' nattas. Sweet dreams!


Sträcka: 7
Tid: 47.30
Tempo: 6:47
Puls: 139

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stressiga dagar brukar ha den effektten på mina pass. Kroppen vill likosm inte riktigt.

Dimslöjor är vackert! Som att springa med älvorna.

Benet sa...

Bureborn: Nä, pulsen ville upp, upp, upp hur sakta jag än löpte. I de få och relativt snälla stigningarna som återfinns ute på fältet fick herr Bengtsson snällt promenera för att pulsen inte skulle krypa över 150.

Maxnoteringen på pulsklockan blev 148 under rundan (medel 139), vilket visar att jag "skötte" mina Maffeåtaganden med godkänt resultat även om farten som sagt blev lägre än under tidigare Maffepass.

Jag hoppas att lågpulsträningen ger det resultat jag önskar på de tre månader som jag tänkt hålla på, dvs att kunna hålla ett hyggligt(?) tempo på lågt varv.

Idag är det dags att utforska de värmländska(!) skogarna i ett nytt lågpulspass.

Lycka till ute på Lidingö idag! Det kommer att bli hur bra som helst!