söndag 25 november 2007

En lite märklig mil

Sprang idag en lite märklig mil. De första två tredjedelarna gick i ett ganska högt temp av okänd anledning. Det var egentligen aldrig meningen att springa särskilt "fort" idag, men på något konstigt sätt utvecklade löpningen sig till en tidsjakt. Jag hade egentligen aldrig någon plan med den snabba löpningen utan satte upp delmål under resans gång. Slutstationen för den snabba delen av milen blev brors hus. Där saktade jag ner och lufsade vidare i ett klart behagligare tempo. Jag hade då avverkat 6.7 km. På 31:18.


De resterande 3.3 kilometrarna sprangs i 5:25 tempo och var riktigt sköna, till skillnad från de 6.7 första, som idag var en riktig plåga. Vet faktiskt inte varför, det kändes bara jobbigt.




Regnet hängde i luften under hela rundan, men höll sig borta, vilket var skönt. Himlen var fylld med svarta moln som såg ut att utkämpa någon slags inbördes himmeltävling.


Dagens facit:
Sträcka: 10 km (6.7 + 3.3)
Total tid: 49 min 17 sek (31 min 18 sek + 17 min 59 sek)
Snitthastighet: 4 min 40 sek / km, 5 min 25 sek / km
Snittpuls: 172, 169

Inga kommentarer: