tisdag 27 november 2007

Sub Zero Jogging

Så var temperaturen tillbaka på den negativa delen av celsiusskalan. I morse klockan 05.20 visade termometern -1.1 grader. Härligt! På med kläderna och iväg. Dagens mål: 8 kilometer lätt distanslöpning, 42 - 46 minuter. Allt enligt ett program jag hittade hos Masse, stolt deltagare i TSM (Team Stockholm Marathon).


Gick ut väldigt lugnt. Första kilometern avverkad på 5.32. Bestämde mig ganska snabbt för att ta Härlövsängaledsrundan som är drygt 8 km. Enda problemet med den rundan är att den innefattar den oerhört trista Härlövsängaleden. Tre kilometer dötrist löpning. Nåja, det kan nog vara bra mental träning om inget annat.


Löpningen rullade på fint. Perfekt klädd, så jag höll mig lagom varm under hela rundan. Sista kilometern avverkades i halvmarefart. Det var skönt att få sträcka ut de långa benen lite på slutet.


Dagens facit:
Sträcka: 8.5 km
Total tid: 44 min 34 sek
Snitthastighet: 5 min 14 sek / km
Snittpuls: 162

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du länkat till min sida! Jag vill bara påpeka att jag inte är TSM utan bara en glad deltagare. ;-)

Benet sa...

Visst e det kul!

Jo, jag inser att du inte är TSM. Jag ändrar inlägget så att det framgår tydligare.
Kör hårt med träningen!