måndag 12 november 2007

Vad hände med min Vad?

Lördagens sköna lopp innefattande ju även en märklig krasning i högra vadmuskeln. Det kändes som att någonting brast inne i vaden. Dock ingen smäll eller rejäl bristning utan mer som att en liten del i ett större sammanhang kollapsade. Det kändes ungefär som när man drar ut en gummisnodd lite för långt, så att den mister sin spänstighet.


Igår när jag vaknade var det väldigt stelt i vaden och jag hade lite svårt att gå utan att halta. Jag införskaffade Voltaren Gel på det söndagsöppna Apoteket och påbörjade direkt behandlingen av vadmuskulaturen. Jag hoppas att det hjälper. Jag skall låta muskeln vila ett tag nu. Stretchingen får vänta någon dag, sedan skall jag försöka stretcha lätt, lätt varje dag, tills obehaget släpper helt.


Ikväll skall jag simma. Löpningen får vänta tills jag är helt återställd. Jag vill ju inte riskera någonting i detta läget.

Inga kommentarer: