fredag 30 november 2007

En dag för tidigt..

Passade idag under lunchen på att springa morgondagens löppass. Dels för att kunna njuta av dagsljus under en löprunda på en vardag, dels för att jag riskerar vara lite vin-bakis i morgon. Frun har dessutom uttryckt önskemål om att få rask-promenera tillsammans med undertecknad under morgondagen. Sounds like a plan!


Sagt och gjort. Jag gav mig av runt 11.30 för att springa lördagens lätta 8 km distans. Det blev, precis som i tisdags, 8 km på nästan exakt 42 minuter.


Det kändes lite tyngre i kroppen idag. Förmodligen för att det inte var mer än 15 timmar sedan jag avslutade ett 10 km pass, som iofs också var ganska lätt, men dock. Det var inte helt katastroftungt utan bara en aning tyngre än brukligt i 5:15 fart. Trots detta är dagens 'Highs' klart fler än dagens 'Lows'.


Highs

  • Vädret. +7.5, halvklart, lätt vind.
  • Underlaget. Skönt att slippa asfalten och istället tassa runt på grusvägar och stigar
  • Musiken i min iPod. They Might be Giants 'Flood' följde med mig hela rundan. Underbart kul!
  • Fältet. Som alltid helt underbart att komma ut på Näsby Fält. Det spelar ingen roll vilken årstid det är. Fältet är lika vackert året om.


Lows

  • Lite tyngre idag.
  • Skav. Jag höll på att dra på mig en släng av trist infanterield. Tur att jag var i stort sett ensam på fältet. Jag sprang nämligen och drog i kalsongerna vid ett flertal tillfällen under rundan...


Dagens facit:
Sträcka: 8.1 km
Total tid: 42 min 42 sek
Snitthastighet: 5 min 15 sek / km
Snittpuls: 163

Inga kommentarer: