måndag 5 november 2007

Lätt lätt distanslöpning

Idag sprang jag enbart på pulsklockan. Pulsen skulle inte över 150, det var målet. Sen fick det gå hur långsamt det ville. Jag sprang in till stan via den förbaskat trista "Ängaleden". Det var mörkt och kallt idag. Kallt och lite blåsigt. Men efter tre, fyra kilometer var man varm i både kropp och själ.


Tempot var riktigt lusigt, mellan 5:50 och 6:00 per kilometer. Det är dock inte så behagligt som det kanske kan låta. Jag får inget flyt i steget i ett så pass lågt tempo, så det kändes stramt och lite stelt idag. Men det är säkert nyttigt att ta ett sådant lättlopp emellanåt.


Efter loppet körde jag en hel del stretching och till och med lite allmänstyrka i form av klassiska push-ups. Det märktes att man inte gjort sådana på ett tag. Gosh, vad man är svag i överkroppen.


Dagens facit:
Sträcka: 9.23 km
Total tid: 55 min 04 sek
Snitthastighet: 5 min 58 sek / km
Snittpuls: 145

Inga kommentarer: