torsdag 24 april 2008

In-flam-ma-tion

Misslyckat tejplöst löpförsök i tisdags, planerat sjukgymnastbesök igår. Öm punkt på insidan av underbenet i skenbenskanten funnen. Riktigt öm punkt vill jag tillägga. Jag satt i taket när Mr Sjukgymnast (U) borrade ner fingrarna. Jag kan känna kallsvettningarna komma över mig bara jag tänker på det.


Nu nytejpad och blå och snygg igen. Voltarenkur påbörjad. Nytt löpförsök planerat till imorgon bitti innan jobbet.


Så är det. Allt går inte alltid som planerat, men livet går vidare. Bakslag är till för att slås tillbaka. Hoppas Voltarenen gör nytta inom kort och att tejpet förhindrar den i närtid planerade löpningen att ge upphov till nya inflammationer.

3 kommentarer:

Dunceor sa...

Jag är imponerad av hur bra Voltaren funkar, tog bort allt ömmt jag hade i mitt knäveck. Kört Voltaren i 3 dagar nu och idag är första dagen utan. Knävecket känns ok så jag hoppas Voltaren funkade. Jag hoppas det funkar lika bra för dig (kör tabletterna, sån på tub var rätt värdelös insåg jag) så är du snart på banan igen!

Anonym sa...

Nej! Men det är ju själva...
Men jag är glad att du behåller ditt goda mod och din optimistiska inställning. Helt rätt när livet - och benen - trilskas!

Har smärtan förflyttat sig och ändrat skepnad?

Benet sa...

Smärtan sitter (som den hela tiden gjort) på insidan av underbenet (i skenbenskanten). Men jag tycker att den ömma punkten förflyttat sig något längre ner mot foten och sitter nu ca 15 cm från fotknölen.

Volterenkuren är påbörjad och jag hoppas att diklofenaken har samma goda effekt på mig som den haft på Dunceors knäveck.