onsdag 16 april 2008

Tejpad

Idag har jag blivit "specialtejpad" av "min" massör. Då han hörde talas om mina problem med underbenen misstänkte han benhinnorna och bad att få prova att "tejpa" mitt underben för att se om det kunde hjälpa. Absolut, tejpa på! Jag är beredd att prova allt, bara jag blir bättre i benet! Nålar, droger, förböner, tejp, elektricitet, värmebad, isbad, whatever. I'm up for it!


Jag läste nyligen om tejpning vid benhinnebesvär i en tråd på utsidan.se . Jag tyckte det lät riktigt intressant och nu är jag som sagt själv tejpad med det blåa specialtejpet. I morgon skall jag ut på en testrunda och se om tejpen har någon effekt. Sjukt spännande ju!

8 kommentarer:

tillbakatillutmattning sa...

Sjukt(!) spännande var ordet sa Bull...

Johan Lindvall sa...

Då håller vi alla tummar och stortår på att den blå tejpen gör någon nytta.
Hur länge skall den sitta och skall du själv tejpa om dig vid behov eller gör massören det.
Hade massören några teorier varför du har problem med benhinnorna?

Benet sa...

Tejpen skall sitta i 4-5 dagar. Jag tänkte dokumentera tejpningen så att jag kan tejpa om mig själv (om det nu hjälper) så att jag slipper springa till massören stup i kvarten bara för att bli tejpad.

Jag skall ringa sjukgymnasten på Sport Med i morgon och boka in en tid i nästa vecka för att snacka underben och rehabplaner.

Massören hade väl inga direkta teorier om varför jag drabbats, men sa att han träffat många, väldigt många, under årens lopp som har problem med just benhinnorna. Både löpare, fotbolls- och handlbollsspelare och en hel massa andra sportutövare.

Anonym sa...

Visst inte att man kuned tejpa benhinnor. Det låter ju riktigt spännande. Hoppas det funkar!

Kan du inte fota tejpkreationen? Jag är nyfiken på hur det ser ut.

Anonym sa...

Skulle också vilja ha en bild på det hela, och en saftig recension förstås :)

Anonym sa...

Jag läste den långa tråden på utisdan och där fanns många tips. Tack för den. Undrar om inte Masses Kompressionsstrumpor (x-socks) också kan hjälpa ? Bild vill vi ha och Recension ;-)

Benet sa...

Jag får ge mig för grupptrycket... :-) Bild och recension kommer efter avslutat testpass.

Karin sa...

Tänkte precis be om bild och/eller recention när jag läste att det utlovades. Jag återkommer ikväll om jag överlever tusingarna! :-)