fredag 4 april 2008

Laddad med Omega-3

Jag kunde inte stå emot längre. Jag var bara tvungen att skaffa en burk med Omega-3-kapslar på Hälsokosten bredvid kontoret igår. Det sägs vara bra mot/för det mesta. Det jag tänkte på i första hand är den påstådda pulssänkareffekten.


Effekten bör märkas efter 2-3 månader enligt den vänliga och förhoppningsvis kunniga expediten. Det skall bli enormt spännande och se om det märks nån skillnad.


Laddad med 3 nya kapslar efter intagen kvällsmåltid gav jag mig ut på en ny tassrunda. En ren repris av onsdagens pass. Det gick riktigt sakta idag också. Jag tror inte att det är så mycket annat att göra för tillfället. Men det är skönt att kunna vara ute och röra på mig i alla fall.


Total tid (inkl uppvärmning): 34 minuter
Puls: 133

6 kommentarer:

Karin sa...

Skönt att vaden verkar hålla :) Jag tror stenhårt på Omega-3 och tron kan ju försätta berg så... ;)
Hoppas du får en skön träningshelg med tassrundor!

Benet sa...

Tack för det Karin! Vi får se vad helgen kan erbjuda i träningsväg. Förmodligen en lite längre cykelrunda (runt sjön?) och en liten tassrunda på fältet. Och så lite jobb i trädgården förstås. Att vara hemmansägare medför ju vissa förpliktelser :-)

Vaden var lite trött igår kväll, men jag hoppas att det bara är resultatet av att den är på gång att "byggas upp" igen.

askan sa...

Ingen film den här gången?
Jag har en kompis som är helt besatt av omega-3 och han är ganska vältränad :) Skönt att vaden verkar funka. Ta det nu så försiktigt så du inte förivrar dig.

Anonym sa...

Klart det funkar! Sen om det är psykiskt eller fysiskt gör väl detsamma... :)

Visionären sa...

Lite doping är alltid bra :-)

Benet sa...

Nä, ingen film den här gången. Det är FÖR DÅLIGT! ;-)
Blir kanske en ny filmsnutt när jag börjar kunna springa lite ordentligt igen... Who knows?