måndag 7 april 2008

Nice try

Forgive me Father for I have sinned...


Smög nämligen på mig löparstället efter kvällsmålet och gav mig ut på en liten runda, trots att jag vet att jag borde vilat idag. Löpning två dagar på raken är jag och min vad inte riktigt redo för än, men man måste ju få prova, eller? Dessutom var vädret så sanslöst skönt att jag bara inte kunde låta bli.


Dock var jag så pass klok att jag efter två kilometers löpning gjorde halt och började gå istället. Ibland är det bara att acceptera faktum.

6 kommentarer:

tillbakatillutmattning sa...

Visst är det lätt att slinta lite...? Det är så extremt svårt att hålla emot impulsen att dra iväg! En av de få saker som är bra med en skadeperiod är ju att motivationen får en hästspark i alla fall.

Imponerad av dig att du hade disciplinen att börja gå istället för att ta en femkilometare löpning...

Karin sa...

Det är inte utan att jag förstår dig. Till fullo! Mycket starkt av dig att avbryta efter 2 km istället för att köra på! Imponerande, minst sagt. Hur känns det i vaden efter detta då?

Benet sa...

Det känns rätt så ok i vaden, tackar som frågar. Anledningen till att jag bröt var att det kändes "för mycket" för att jag skulle känna mig bekväm med att fortsätta löpa (rädd för att begå nåt riktigt korkat misstag...) Dock inga direkta smärtor utan mer en obehagskänsla. Jag har helt enkelt inte vilat tillräckligt länge från senaste tasspasset...

That's life.

Anonym sa...

Som sagt, starkt att avbryta. Skönt att vaden håller hyfsat.

tillbakatillutmattning sa...

Intressant att höra hur du kommer uppleva nästa löppass efter några dagars vila. Skadan är ju rätt gammal nu och du har ju tagit hand om den ordentligt senaste tiden, minskad träningsmängd etc.

För egen del har jag upplevt att "gamla" skador känns som du beskriver det när man börjar igen men att om man ger det några dagar mellan gångerna och obehaget hinner lägga sig mellan gångerna så blir det bara bättre med tiden.
Hoppas det kommer funka för dig att trappa upp!

Anonym sa...

Förutom att skador är en hästspark för motivationen, har de ytterligare en positiv aspekt: man lär sig lyssna på kroppen. Bra lyssnat! Och starkt att lyda signalen!