söndag 10 februari 2008

Fältpromenad i vårväder

Idag gick jag en skön runda på "mitt" fält som dagen till ära var fullt av både söndagsflanörer och en och annan lycklig löpare. Vädret var perfekt. Klarblå himmel, vindstilla, behaglig temperatur. Fåglarna sjöng och jag trallade med.


Rundan som jag kallar min "default"-slinga mäter 6.7 km och går både på bilgrusvägar och inne i skog på underbara skogsstigar.


På fötterna bar jag mina Nike Air Zoom Vomero +2, numera försedda med ortopediska inläggssulor. Det kändes bekvämt. Det enda jag kände som kanske kan bli problem när jag återigen börjar springa är att det känns som att längden inne i skon kortats av något litet pga de handgjorda inläggen. Kan tårna möjligtvis ta stryk av detta vid en löparrunda?


Tja, skulle det visa sig att så är fallet, så får det väl helt enkelt bli nya (något längre) skor...

Inga kommentarer: