lördag 9 februari 2008

Lördagspass

Ännu ett lördagspass i bassängen till handlingarna. Det är bra att simma på lördagar eftersom vi motionssimmare har hela 25-metersbassängen till vårt förfogande. Jag fick dela en bana med en snubbe som hade bra glid i vattnet. Han simmade bara bröstsim och var något snabbare än jag så man kände blåslampan i ändalykten (trots allt vatten runt en). En "bakom"-hare helt enkelt.


Dagens vattenträning genomfördes enligt följande mönster:


300 meter bröst
300 meter frisim (6x50, 20 sek ståvila)
300 meter bröst
300 meter frisim (6x50, 20 sek ståvila)
300 meter bröst
500 meter varannan bröst, varannan frisim
-------------------------------------------
2000 meter (1150 m bröst, 850 m frisim)

På vägen till simhallen körde jag precis som förra lördagen en liten omväg för att på så sätt få lite cykelträning också. Det blev en 5 km cykeltur i ett riktigt härligt vårväder. Jag passerade ett par löpare på Härlövsängaleden och kände hur stark saknaden efter löpningen är. Ännu en helg med härligt väder som man inte kan "utnyttja" i löparspåren.


Det var inte alls lika blåsigt idag som förra lördagen, men jag blev ändå nästan lika trött då jag for fram på min cykel. Jag tog i rejält vilket kändes ordentligt i "skink"-musklerna.


Jag försökte mig idag också på några löpsteg utanför badhuset (iklädd mina inläggsförsedda löparskor). Resultatet var (icke speciellt förvånande) väldigt nedslående. Det känns som ett hugg inne i vänster underben varje gång jag landar på vänstran. Det är så sjukt frustrerande. På måndag kommer jag att ringa sjukgymnasten och be om ett återbesök. Han måste hjälpa mig att förstå hur jag ska göra för att få till en mer effektiv rehabilitering.

Inga kommentarer: