fredag 5 september 2008

Lugnt och fint

Tiden läker alla sår, sägs det. Och det verkar stämma även vad gäller stukade fötter. Körde en lugn och fin testhalvmil på fältet ikväll och det kändes riktigt bra. Hyfsat pigg i benen och foten gjorde inte så mycket väsen av sig vilket var fruktansvärt skönt.


Det känns som att kvällens halvmil var startskottet för uppladdningen inför SM 2009. Nu är det dags att få till lite kontinuitet i löpningen. Planen är att få upp mängden till minst 25 km i veckan (på tre löppass) innan mäster Sz's marathonprogram drar igång i början av december. Det ser jag verkligen fram emot.


Skänker också en tanke till alla som skall springa Stockholm Halvmarathon i morgon. Jag håller tummarna för er. Hade varit skitkul att få vara med och kuta, men det blir kanske till nästa år. Den som väntar på nåt gott, eller hur det nu var... Kör hårt där uppe i storstan!


Sträcka: 5.0
Tid: 27.19
Tempo: 5:27
Puls: 159

7 kommentarer:

Masse sa...

Tack!

Helena sa...

:D Tack!

Magda Gad sa...

skönt att foten är bättre. jag tror inte det är så farligt att springa på den faktiskt. visst det kan göra lite ont, men jag tycker inte min blir varken bättre eller sämre om jag vilar eller tränar.

det tar sin tid helt enkelt.

Karin sa...

Tack :-)
Härligt att höra att det känns bra i kroppen, kör på lugnt och klokt fram till Sz-säsongen börjar. Då blir det andra toner i hela bloggosfären tror jag ;-)

Anonym sa...

Jag gör dig sällskap med "minst 25 km på tre pass i veckan fram till början av december". Sen får du skutta in till de andra kalvarna i Szalkais hage. Jag stannar utanför och springer på fäladen. Tittar in i hagen då och då, intresserad men inte avundsjuk. Lycka till!

MarathonMia sa...

Tack.

gullfot sa...

Tack Benet! Också för intressant kommentar på bloggen... more later, kram!!