tisdag 15 mars 2011

Galärslaven fri

Han har skådats på sin plats vid årorna ett par veckor nu. Den lätt rödskäggiga galärslaven som inte verkar få nog av sitt gungande fram och tillbaka, sitt dragande med armar och rygg och sitt obehagligt frustande och stånkande.


Men idag var han borta. Lyste med sin frånvaro likt en skolkande sjundeklassare.


Något senare i kvällningen dök han upp. I löparmundering. På en av stadens cykelleder. Gåendes. Och sedermera även springandes! Kan roddare verkligen springa? Har inte de vadproblem, de där? Tydligen inte. För visst sprang han? O ja! Hur länge? Ganska exakt tjugo minuter om min klocka går rätt. Tjugo? Det var som ... Ja, jag kan inte mer än hålla med. Som ...

5 kommentarer:

Dunceor sa...

Skönt du är igång igen. Hur känns det inför den Stora Löpning i Skåne om drygt 1½ månad?

jumper sa...

Vad var det jag sa?... eller i varje fall tänkte. En seger för förståndet över ystra vårben.

Men vad är det för Stor Löpning i Skåne om en och en halv månad? Har jag missat något?

Benet sa...

Dunceor: Japp. Skitskönt. Och inga direkta känningar idag heller. Bådar gott. Funderar en hel del på hur det kommer att gå. Vet inte hur jag gör om jag inser att jag inte kan springa hela vägen... Cykla? ställa in och ge bort platsen till någon annan? Vet ej. Men hoppas givetvis att jag inte behöver fundera på alternativ utan att jag kan fullfölja löpandes. Det gäller ju att ta det lugnt. I värsta fall får jag gå, för det kan jag. Fort.

jumper: Ja, jag vet. Du hade rätt. Som vanligt. "Gammal är äldst" eller vad är det man säger? Tack för att du tror på den långe skåningen :-)
Och på tal om Skåne: 11 rätter, 11 mil
29/4 checkar vi in på Skanörs Gästis. Ska bli fantastiskt kul!

Ingmarie sa...

Härligt!Snart blir det flera 20-ingar på raken. :-)

Benet sa...

Ingmarie: Ja, ro verkar man kunna.... ! Eller du menar i löpsammanhang? ;-) Ja, det hade verkligen varit något!

Och nu över till något helt annat:
Varför är jag stelare i höger underben än i vänster förresten? Och hur f-n blir jag av med stelheten? Massage eller stretch. Eller en kombo??