fredag 3 april 2009

Pull pull pull

Kände mig som en hönsfarmare där jag for fram på fältets grusvägar igår kväll. Mantrat jag rabblade skulle lika gärna kunna komma från någon som försöker locka med sig en skock hönor på en gårdsplan någonstans i Sverige.


Jag såg en instruktionsfilm om POSE häromdagen och blev återigen sjukt inspirerad. Har ju kört lite pose-liknande löpning på sistone, men insåg då jag såg filmen att det var ett par grundläggande detaljer jag missat alternativt glömt, bland annat att hålla hög kadens samt att inte gå upp för högt på tårna. Den höga kadensen fick mig att flåsa en del då jag "pullade" fram i 5-tempo med solnedgången som kompanjon.


I tisdags var det inget pose-löpande utan mer ett stolpigt återhämtningsjoggande på stela ben beroende på söndagens snabbdistans. Det var ju tänkt att jag och Dunceor skulle köra ännu ett backpass, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Dock joggade vi bortom S:t Hans backar och var då tvungna att bestiga "vårt" berg åtminstone en gång. Det var riktigt kul, och gick ungefär tio sekunder snabbare än senast. Mest på grund av att vi idag slapp den starka motvinden. Ljuvligt!




Det närmaste pose jag kom i tisdags var den pose som Dunceor bjöd på uppe på djävulsbacken i norra Lund... Schyssta pjuck!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Det är minsann inte lätt att hålla ordning på en skock yra hönsfåglar. Hönor har grym kadens!

Posemetoden innehåller verkligen en massa tänkvärda grejer.

Dunceor sa...

Det var en trevlig runda och jag ser fram emot att köra backen ett par fler ggr på tis (ons?).

jumper sa...

Snygga backar där på bilden (ja, Dunceor skäms inte heller för sig). Jag besteg Hagalundstippen i Solna häromdan och inte var det så fint kortklippt gräs där. Ni har ju rena golfbanan som det ser ut. Är det kor som betar... eller kanske höns?

jumper sa...

Vem är förresten S:t Hans? Om det är hans gravkulle, måste han ha varit en sjujäkla karl.

Dunceor sa...

Hehe så vitt jag vet är St Hans kullarna rester av en gamla soptipp så tyvärr ingen fräsig grav =)

Det ser ut som att de faktiskt klipper dem, varför vet jag inte riktigt.

Benet sa...

Bureborn: Hahaha. Faktiskt inget jag tänkt på själv, men höns har ju en sjuhelsickes kadens då de far fram.

Dunceor: Tisdag är planen för backutmaningen...

Jumper: Enligt vad jag förstått så är S:t Hans det nordiska namnet på ingen mindre än Johannes Döparen. Och som Dunceor redan påpekat är backarna en överväxt soptipp... Som förmodligen klipps och hålls efter av Lunds kommun. För några kor har jag inte sett till. Och inte höns heller :-D

askan sa...

Lund?

Benet sa...

askan: Lund, ja. Sedan nån månad tillbaka. Åtminstone på kontorstider.