fredag 30 november 2012

Ingmarinspiration

Gött trött har jag nu landat i en X2000-fåtölj. Veckan som gått har varit en mosaik bestående av nya spännande möten, gamla bekantskaper, intensiva dagar, brinnande energi, inspirerande kursledare, gratis gym, lackande svett, märkliga omorganisationer, amerikansk IPA, strilande regn, blöt snö, kittlande stress, härliga skratt och celebert besök på jobbet.

Det sistnämnda utgjordes av ingen mindre än Ingmarie som vi bjudit in för att låta sprida sin energi, löpglädje, kunskap och inspiration till ett relativt brokigt gäng med alla möjliga sorter samlade; löpglada, löpnyfikna, löptokiga...



Det blev två härliga timmar som formligen sprang iväg och hade det inte varit att andra jobbrelaterade events "tvingande" ut mig ur konferensrummet hade jag kunnat sitta där än.



För att riktigt få gotta ner sig i skönt löparsnack är ju så förbannat härligt och ett litet tröstande substitut för den uteblivna egna löpningen orsakat av den skadade högertån/foten som verkar ta ordentligt lång tid på sig att läka ut.

Tackar och bockar för den inspirerande kvällen och för de nyttiga tipsen angående krånglande tår!

3 kommentarer:

anneliten sa...

Visst är hon underbar - Ingmarie! Och tänk att tår kan trilskas också. Själv sitter jag här med ömma hälsenor och tänker svartsint att bara inte tårna står näst på tur. Känns nämligen som jag snart har haft alla löprelaterade smärtor man kan ha nu nämligen.

Benet sa...

anneliten: Stackare. Har också varit i hälsene-träsket... Men stretch, (hård) massage och excentriska tåhäv är melodin. Tips från bland andra underbara Ingmarie :-)

Tåproblemen som jag har har sitt ursprung i ett klant-stunt på Mallis; sparkade in i en vass sten på botten då jag halkade på en annan... Inte fattade jag att den lilla skit-incidenten i kombo med ett tufft marathon med en "nästan-läkt" tå skulle gäcka mig så lång tid framöver!

Ingmarie sa...

Men åh! TACK!
Din tå kommer att bli bra, jag lovar.Det måste den förresten för efter nyår ska vi ju kuta ihop på riktigt. Man kan ju inte bara snacka. ;-)