tisdag 7 augusti 2007

Försök på 32 minuter i Bockatorpet

Körde upp till Bockatorpet för att göra ett nytt försök på 6.8-rundan. Som jag skrev i mitt tidigare Bockatorpsinlägg så var målet att springa rundan på 32 minuter blankt. Det lyckades inte riktigt idag.


Dagens facit:

Sträcka: 6.83 km
Total tid: 32 min 30 sek
Snitthastighet: 4 min 45 sek / km
Snittpuls: 179


Det skall dock tilläggas att jag var tvungen att kasta mig ner i diket och invänta passage av en av domänverkets skogsmaskiner. Där tappade jag säkert 10 sekunder :-( Vid ett annat tillfälle var jag tvungen att promenera förbi en annan skogsmaskin. Tappade nog en del tid där också. Kanske 5 sekunder.


Nåja, det är inte hela världen att jag inte lyckades med mitt uppsatta mål. Det får vänta till en annan gång.


Man kanske ska ta det lite lugnare vid nästa Bockatorpsbesök och njuta av den fina naturen?

Inga kommentarer: