fredag 31 augusti 2007

Morgonstund har guld i mun

Inledde morgonen (klockan 06.20) med en lätt distanslöpning på fältet. Det var bistert i luften idag, riktigt höstlikt. Termometern hade inte orkat upp till mer än 6 C när jag gav mig av. Programmet säger 5 km löpning i lugn takt och sedan styrketräning. Styrketräningenspasset hoppades över med tanke på helgens kommande golfbegivenheter. Jag tror inte att jag orkar med träningsvärk också, med tanke på mängden golf som står för dörren; 36 hål på lördagen och 18 på söndagen.


Dagens facit:
Sträcka: 5.4 km
Total tid: 28 min 05 sek
Snitthastighet: 5 min 12 sek / km
Snittpuls: 157


Läste precis om Björn Sunessons senaste sträcka på sin väg tvärs över USA. 84 kilometer på en dag. I backig terräng! Med en babyjogger framför sig! Det är TVÅ HELA MARATHON. På EN dag. 59 år gammal! Killen är helt sanslös.


God morgon.

Inga kommentarer: