lördag 16 februari 2008

99 vändningar

Lördag är synonymt med simdag för mig nuförtiden. Det är bra att simma på lördagar eftersom det oftast är lugnt och skönt i motionsbassängen. En uppfriskande cykelfärd i bra tempo i det underbara vädret (+2 och klarblå himmel) tog mig till badhuset via Härlövsängaleden. Jag hade lite motvind idag också :-) Härligt!


Jag hade inte bestämt mig hur långt jag skulle simma utan det fick dagsformen avgöra. Efter de fem 300-meters-seten (bröst, fri, bröst, fri, bröst) så klev jag upp ur bassängen och fyllde på det invärtes vattenförrådet. Därefter ner i kloret igen för att köra lite varannanlängdssimning. Initialt hade jag tänkt köra 20 längder för att på så sätt komma upp i de 2000 meter som jag tycker är en ganska lagom sträcka. Men varannanlängdssimningen kändes så pass bra att jag bestämde mig för att köra ytterligare 20 för en total på 100 längder i stadens 25-metersbassäng.


Dagens facit skrivs således 8 km cykling, 1400 meter bröstsim och 1100 meter frisim. Nu får det snart räcka med alternativa träningsformer....

2 kommentarer:

Karin sa...

Om du bara hade fått springa också så är du ju uppe i ett triathlon! :-)

Läste om vadsamtalet med sjukgymnasten. Håller verkligen tummarna för att sjukgymnasten har fel ang 16 veckor och att det snarare är 4-6, max! Ta det riktigt lugnt när du börjar igen bara och lycka till!!

Benet sa...

Tack för det Karin.

Jag tänkte ge mig ut på en kombinerad cykeltur/lugnt löpförsök idag, men känner mig lite snörig och hängig. Då jag tog på mig pulsbandet och kollade in pulsen på klockan tyckte jag att pulsen var ovanligt hög för att bara tassa omkring i huset. Jag la mig ner för att mäta vilopulsen, och jodå... mycket riktigt låg den ungefär 10 slag än brukligt.

Det blir nog en riktig vilodag i soffan idag. Det var faktiskt ett tag sedan... Benet kanske tackar mig för att jag vilar nån dag till.