söndag 9 mars 2008

0 18

Uppsala? Nej. En dryg kvart efter midnatt? Nope. Bärlager? Just precis, som Sten Broman skulle ha uttryckt det.


Lördagen spenderades i trädgården. Jobbet bestod i att skyffla "0-18" från högen på uppfarten i skottkärran för att sedan forsla runt dessa massor till de ställen där den nya markstenen skall ligga.




Att skyffla stenkross är hyfsat jobbigt. Efter att jag hållt på i ungefär en kvart så gick jag in och satte på mig pulsmätaren för att kolla hur jobbigt det var. Arbetet pågick i stort sett hela dagen inklusive pauserna för energiintag av olika slag. Under halvannan timme på förmiddagen jobbade jag dock på utan något avbrott och mätte under den tiden min puls. Snittpulsen landade på 129 vilket passar fint ihop med min nuvarande Maffetone-strategi.


Bärlagersskyffling... snacka om alternativ träningsform...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, sånt där äkta kroppsarbete är riktigt härligt. Man känner sig så nöjd efteråt, ännu mer nöjd än efter "konstlat" kroppsarbete - typ löpning. För man uträttade ju något RIKTIGT. Så brukar jag känna iaf. ;-)
Och så brukar jag upptäcka muskler jag inte trodde jag hade....

Benet sa...

Muskler man inte visste att man hade, ja. :-) Underarmarna fick sig en ordentlig genomkörare. Det känner jag idag...

Jag kände mig både nöjd och förvånad att vi lyckades lägga ut hela mastodonthögen med bergkross på en dag. Efter första skottkärran så tänkte jag att detta kommer att ta ett par dagar att rulla ut, men när man väl kom igång så...