onsdag 12 mars 2008

Mörkrädd

- Jag såg att du var ute klädd i löparkläder med lampan i pannan i kväll. Är du bra i vänstervaden?
- Nej.
- Så det är fortfarande fråga om rehablöpning då?
- Ja.
- I Maffetonetempo?
- Ja.
- Vilket idag innebar?
- Drygt 7.
- 7 vadå?
- 7 min/km.
- Va? Det är ju oerhört långsamt.
- Ja, jag vet.
- Så det har inte blivit nån förändring vad gäller Maffetonetempot då?
- Jo, lite.
- Förbättring/försämring?
- Liten förbättring.
- Så det gick ännu långsammare innan?
- Ja.
- Gosh!
- Mmmm.
- Hur långt sprang du idag?
- 6.7 km
- Var det den "vanliga" 6.7-rundan på fältet?
- Ja.
- Är det inte läskigt att springa i skogen nere vid sjön så här på kvällen?
- Jo.
- Det måste ju vara riktigt mörkt där inne?
- Ja.
- Är du lite mörkrädd, kanske?
- Ja.
- Hehe. Nä, förlåt, jag kan förstå att det är lite "scary". Lyckades du hålla pulsen på 142 även inne i skogen?
- Nej.
- Så den kröp upp lite?
- Ja.
- På grund av mörkerrädslan?
- Tror det.
- Intressant. Hur känns det i vaden nu då så här efter passet? Stel?
- Ja, lite.
- Öm?
- Ja, lite.
- Har du smort med Ice Power?
- Ja.
- Jaha... Ja, det var ju trevligt att få prata med dig, din pratkvarn ;-)
- Ja.
- Ehh, ja tack då.
- Tack.


Total tid: 47 min 17 sek
Puls: 143

6 kommentarer:

Karin sa...

:-) Skönt inlägg!
Mitt Maffe-tempo har jag upptäckt idag när jag sprang hare åt Ultra-Karin. 5:30 ger mig en puls på 152. Tror nog jag kan leva med Maffe ett tag, efter N.Y. Och ge dig credd för tipset :-)

Benet sa...

5:30! med 2 slag "till godo" Härligt, härligt! Du går från klarhet till klarhet, Karin! Suveränt!

Det tempot med den pulsen är väl ungefär där jag låg på nåt av mina långpass. Men Maffetone tycker ju att vi "gamlingar" skall straffas och ger mig endast 142 spm att jobba med :-(

Iofs är ju min metoboliska ålder bara 18 (remember? :-), så jag kanske skulle kunna unna mig ett par slag extra. Hehe... Äh, das ist mir eigentlich scheiss egal. Huvudsaken att den förbenade vaden mår bra och läker fint, så är jag glad.

Anonym sa...

Skönt att höra att du är på väg tillbaka...

Johan Lindvall sa...

Ja, fasen vet vad som gömmer sig i buskarna där ute på fältet. Pratade med en kille på tåget som brukade springa med en träpåk i handen eftersom han hade hört rykte om att det fanns vildsvin där hans löprunda går. Kanske kan pepparspray fungera på på vildsvin och ogärningsmän.
Keep up the good work!

Anonym sa...

Kul form på inlägget!
Skönt att höra att fler än jag drabbas av mörkrädsla ibland. Har hänt att den tvingat mig att planera om ett pass. Ett lugnt distanspass har i mörka skogen omvandlats till tempolöpning. :-)

Stackars oss gamlingar! Vågar inte ens tänka på vilken snigelfart mina tillåtna 142 spm skulle innebära. Går det att springa i 8 min/K?

Benet sa...

Kanske man skulle ha en burk pepparspray i vätskebältet på sina mörka kvällspass i skogen?

Tempot vill gärna stegras då man tycker sig höra lite knak och brak bland träd och buskar... Brrr.

Svår kombination med Maffetones lågpulsträning och kvällspass med mörkrädsla :-)