lördag 27 oktober 2007

En halvmil i Baden Baden

Spenderade helgen i tyska Baden Baden och passade på att utforska en del av den tyska terrängen löpandes tillsammans med en kompis. Kompisen hade problem med en muskelbristning i ena vaden, så det blev inget lägre pass.




Första kilometern sprangs nerför, sedan en kilometer flackt och sedan en halv kilometer uppför en lövbeklädd stig längs gethagar och skog. Oändligt vackert. Väl uppe bland getterna vände vi hemåt igen. Samma väg som vi kom för att inte förirra oss i det Scwarzwaldska landskapet.




Sista kilometern tillbaka till Jugendherberget gick rejält mycket uppför. Jag försökte hålla ett högt tempo hela vägen upp och pumpen fick jobba ordentligt. Pulsklockan noterade 196 då jag var framme, vilket är den högst noterade pulsen någonsin. Jag undrar var min maxpuls ligger... 200?






Frukosten efter rundan smakade riktigt bra. Och det efterföljande besöket på Thermal-badet i Baden Baden gjorde ofattbart gott både för själen och min gängliga lekamen.


Dagens facit:
Sträcka: 4.98 km
Total tid: 27 min 38 sek
Snitthastighet: 5 min 32 sek / km
Snittpuls: 167

Inga kommentarer: