torsdag 4 oktober 2007

Gårdagens löpning blev cykeltur

Hade sett fram emot en runda på fältet igår eftermiddag så jag skyndade mig hem från tåget och bytte om i ett huj. 200 meter hemifrån fick jag stanna i spåret och linka tillbaka. Vid varje steg jag tog med höger ben kändes det som om någon bankade i ett fyrtumsspik strax under knäet. Aj.


Gick hem och satte på mig cykelhjälmen och tog ut cykeln för en "ride" på fältet. Jag försökte ligga på 160-170 i puls och ville hålla ett högt tempo med tanke på att jag inte hade så gott om tid på mig...


Efter halva rundan började växlarna kärva. Cykeln börjar bli (eller rättare sagt: är) gammal och sliten. Dags för en uppgradering, kanske? Ja tack, gärna!


Dagens facit:
Sträcka: ? (ca 12 km)
Total tid: 27 min 42 sek
Snittpuls: 163

Inga kommentarer: