söndag 30 september 2007

Godmorgon Stockholm

Började dagen klockan 07.56 med att springa en härlig runda längs vattnet i ett underbart väder i ett lika underbart Stockholm. Skeppsbron, Skeppsholmen, Kastellholmen, Nybrokajen, Strandvägen, Djurgården, och tillbaka. Sammanlagt nio kilometer i en helt fantastisk stad. Jag älskar vår huvudstad och tycker att det är underbart att få komma hit. Löpningen kändes bra och jag träffade en hel del joggare på min runda. De tre första kilometrarna kändes det obehagligt och stelt i knäet, men som tur var så släppte det och sedan var löpningen en riktig fröjd. Min fru passade på att promenera under min löprunda och lyckades till och med att fånga mig på bild då vi träffades på Skeppsholmen.




Dagens facit:
Sträcka: 9.06 km
Total tid: 45 min 02 sek
Snitthastighet: 4 min 59 sek / km
Snittpuls: 172

Inga kommentarer: