tisdag 11 september 2007

17 km på cykel under fotbollsträning

Slog två flugor i en smäll ikväll. Jag lastade på cykeln på bilen som skulle ta mig, äldsta dottern och grannens flicka till fotbollsträningen. Under tiden som tjejerna tränade boll, så for jag omkring på min cykel. Taktiken var densamma som under cykelturen i förrgår; Försök ligga på 160 i puls för att hålla igång flåset. Under de 41 minuter jag var ute, hann jag avverka ca 17 km i både känd och okänd terräng. Det är ganska trevligt att cykla, men jag saknar känslan som man får i kroppen efter en löprunda. Det blir inte riktigt samma sak att träna på en cykelsadel. Kan bero på att överkroppen är så statisk på cykeln.


Dock är cykling ett bra komplement och ett bra alternativ så länge knäet krånglar. Jag är fortfarande lite öm och ostadig i knäet, så jag antar att det blir fler cykelturer innan jag är redo för löpning igen...


Dagens facit:
Sträcka: 17 km
Total tid: 41 min
Snitthastighet: 25 km/h
Snittpuls: 159

Inga kommentarer: