tisdag 25 september 2007

Fotbollsjogg i känd terräng

Idag passade jag på att springa en runda när dottern tränande fotboll. Efter en inledande omfattande stretching gav jag mig av mot kända trakter. Siktet var inställt på "Björket" vid min gamla gymnasieskola. Där har man sprungit mången ångestfyllda rundor i sitt liv. Dock har ångesten nu släppt och idag njöt jag av varje steg jag tog i den underbara björkskogen. Högerknäet kändes, men smärtade inte. Jag höll relativt bra tempo i mittpartiet av löpet och kände mig genomtränad när jag kom tillbaka till fotbollsträningen.


Väl framme fick jag reda på att jag missat en milstolpe i min dotters fotbollskarriär. Hon hade gjort mål idag! Heja Heja!


Dagens facit:
Sträcka: 6.1 km
Total tid: 29 min 16 sek
Snitthastighet: 4 min 48 sek / km
Snittpuls: 174

Inga kommentarer: