tisdag 4 september 2007

4 x 400

Gav mig iväg till Idrottsplatsen ikväll för att köra korta intervaller. Enligt programmet så skulle man efter en uppvärmande jogg på ca 3 km (min uppvärming blev 4.5 km i 5.10 tempo) springa fem stycken 400 meterslopp. Rekommenderad fart var satt till 80 sekunder per 400. Det är faktiskt ganska snabbt.... Ofattbart att Michael Johnson & co springer samma sträcka på ungefär halva den tiden...


Efter fyra stycken 80-sekundersvarv med 45 sekunders ståvila mellan varven ömmade mitt högerknä nåt så förbannat.


Jag var klok nog att avbryta och började jogga hemåt. Det var lättare sagt än gjort med ett ömmande knä. Det hela slutade med att svåger David som bor i närheten av Idrottsplatsen förbarmade sig över mig och gav mig skjuts hem. Thank you! Det var verkligen schysst!


Får se vad som händer med knäet. Skall nog hoppa över kortintervallträningen tills jag är riktigt bra i knäet. Cykel, simning och lite lättare joggingturer är nog alternativet som jag får ta den närmaste tiden.

Inga kommentarer: