torsdag 13 september 2007

Balsberget tur och retur

Cyklade till Balsberget via en helt perfekt väg som jag blivit tipsad om av en kollega. Tack Clas! Cykelväg och grusväg hela vägen hemifrån ända upp på berget. Kanon! Hela passet avnjöts i sagolikt väder, lite lagom vind, bra temperatur. Eftersom jag visste att jag skulle vara borta en lite längre stund idag, så bestämde jag mig för att lägga snittpulsen något lägre än de två föregående cykelturerna, ca 150.


Pulsen låg och pendlade mellan 145 och 155 på vägen till berget. Under stigningen upp till toppen var pulsen uppe i 177 som mest och det flåsades en hel del. Väl uppe så tömde jag vattenflaskan i ett nafs och sedan bar det av utför. Tjohoo! Tur att den gamle cykeln höll i nerförskörningen. Annars hade det gjort ordentligt ont, ty hastigheten var riktigt hög och underlaget bestod av grus och sten...


Idag var det riktigt kul att cykla!


Dagens facit:
Sträcka: ca 19 km
Total tid: 50 min 22 sek
Snitthastighet: ca 23 km/h
Snittpuls: 149

Inga kommentarer: