tisdag 18 september 2007

Test av ett styck högerknä

Idag var det dags att testa om knäet, som nu vart smärtfritt i dagarna tre, höll för en löprunda på fältet. Jag började relativt lugnt och knäet gjorde sig påmint nästan direkt. Efter två lugna kilometer tänkte jag att nu får det bära eller brista för nu skall jag springa. Jag fortsatte i ytterligare tre kilometer och nu i ett helt annat tempo (ett snitt på 4 min 30 sek / km).


Just nu känns det OK. Jag får se hur det känns i morgon bitti. Håll tummarna!


Dagens facit:
Sträcka: 5.0 km
Total tid: 24 min 21 sek
Snitthastighet: 4 min 51 sek / km
Snittpuls: 174


Uppdatering Onsdag morgon:
Det känns inte bra i knäet idag. Det smärtar i en punkt under själva knäskålen. Exakt samma punkt där smärtan satt då jag tidigare hade ont. Nu borde jag gå till någon expert som får titta på mitt knä. Detta är trist!

Inga kommentarer: