lördag 6 oktober 2007

Alternativ Triathlon

Löpning - Cykling - Gräsklippning. Där har ni grenarna i den alternativa triathlon jag utövade idag. Det var ett alldeles fantastiskt fint väder. Klarblå himmel och en riktigt behaglig temperatur (åtminstone i solen). Jag började med att springa drygt 5 km på fältet för att sedan cykla i drygt en halvtimme. Under cykelfärden stötte jag på ett dussintal jägare ute på fältet. Det kändes lite konstigt att cykla förbi alla hagelbössor. Jag stannade och frågade en av männen vad som stod på och om det var säkert att fortsätta cykelturen. Absolut säkert, fick jag till svar. Lätt för honom att säga. Han var ju den som höll i bössan...


Tredje delgrenen, gräsklippning var nog det längsta passet. Mattan blev fin och idag lät jag klippet ligga kvar eftersom jag fått tips om detta senast jag klippte.


Dagens facit:
Löpning
Sträcka: 5.13 km
Total tid: 23 min 44 sek
Snitthastighet: 4 min 37 sek / km
Snittpuls: 175

Cykling
Total tid: 31 min 44 sek
Snittpuls: 159

Inga kommentarer: