tisdag 9 oktober 2007

En lugn och skön mil

Idag lämnade jag in bilen på verkstan. Den har varit lite ledsen några veckor nu och kommer förhoppningsvis att botas imorgon. Jag körde dit ombytt och färdig för en löprunda hemåt igen. Kosan styrdes mot Björket, vilket äntrades efter ca 2 kilometer. Väl i Björket sprang jag härs och tvärs på de sköna stigarna för att slutligen vika av hemåt. Tempot jag höll var medvetet väldigt behärskat. Något mellanting mellan lätt distanslöpning och långpass.


Knäet ömmade faktiskt inte så farligt idag. Visst kände jag av det de första kilometrarna, men ingenting som var obehagligt, mest lite stelt. Jag hoppas att det känns lika bra i morgon. Jag stretchade ganska hårt både före och efter rundan i förhoppning att hålla knäet i form.


Dagens facit:
Sträcka: 10.27 km
Total tid: 53 min 41 sek
Snitthastighet: 5 min 13 sek / km
Snittpuls: 168

Inga kommentarer: