tisdag 20 november 2007

Försiktigt, försiktigt

Gav mig ut på en testrunda idag för att prova högervaden. En lätt löpning på asfalt i kvällsmörkret iklädd både reflexväst och toppluva.


Tipset jag fått vad gäller testlöpningen innebar att jag skulle löpa lätt och försiktigt, sedan öka tempot lite grand då jag blivit varm. Jag gjorde som jag blivit tipsad, och det kändes relativt bra. Dock var jag lite orolig under hela rundan att muskeln skulle ge sig.


Då jag drog upp tempot började det dra en del i vaden, vilket fick mig att återigen sänka farten.


Vaden höll under hela rundan, som avslutades med lite push-ups och en hel del stretching. Skönt att veta att man förhoppningsvis snart är fit-for-fight för en milsrunda igen.


Dagens facit:
Sträcka: 5.65 km
Total tid: 30 min 14 sek
Snitthastighet: 5 min 21 sek / km
Snitttpuls: 162

Inga kommentarer: