fredag 16 november 2007

Simning bland seniorer

Ännu en morgon i simhallen. Jag hade bestämt träff med svåger klockan 07.00 för att avverka mellan 1000 och 1500 meter innan tåget till jobbet rullade.


Det var trångt i bassängen idag. Rena pensionärsinvasionen.


Jag hittade en bana som jag delade med en av pensionärerna. Svåger hittade en annan. Jag simmade ett 16-längds-set innan jag vilade. När jag skulle ge mig på nästa set hade banan befolkats av ytterligare två seniorer, en av varje sort. Jag klev upp och gick och muttrade lite. Gjorde några push-ups och väntade sedan på att snubben på svågerns bana skulle tröttna och dra.


Till slut stack han och jag kunde köra nåt set till. En del av längderna simmades på tid. Frisim är jobbigt!


Trots trängseln (och rädslan att fastna någonstans med den stukade lilltån) var det en riktigt skön fredagsmorgon. Eftersom vi tog i rejält de sista 100-tals metrarna kändes det ändå som att vi fått ut något av morgonens träning.

Inga kommentarer: