lördag 3 november 2007

Full igår, full storm idag

Igår var det Halloweenfest. Idag var det dags för en löprunda igen. Det blev en lite märklig runda idag, eftersom jag inte kunde bestämma mig för hur jag skulle springa. Min första tanke var att köra ett lätt distanslöpningspass över 7 km i Bockatorpets oranga spår, men de planerna fick ställas in pga momentan billöshet.


Det blev en runda på Näsby Fält istället. I full storm. Vissa sträckor stod man i stort sett stilla. Tempot dalade, pulsen ökade och allt kändes bara jobbigt. Andra sträckor flög man fram. De första 8 kilomterarna sprang jag på 41.40. De sista två på 9.04. Således en avsevärd tempohöjning de sista två. Det börjar nästan bli en vana...


Det var ganska tungt idag. Efter de avverkade 10 var jag trött. Det beror förmodligen på allt vin jag drack igår kväll och på den efterföljande sömnbristen.



Rejält genomblåst efter 10km


Dagens facit:
Sträcka: 10.0 km
Total tid: 50 min 46 sek
Snitthastighet: 5 min 04 sek / km
Snittpuls: 173

Inga kommentarer: