torsdag 8 november 2007

Nollgradigt snabblopp 9 km

I morse var det återigen dags att kliva ur sängen tillsammans med Näsbys morgonpigga tuppar. 05.00 gick reveljen och det var bara att kränga på sig löparstället. Termometern visade -0.6 vilket ledde mig till att utöka min normala utrustning med en skön mössa.


Målet för morgonens löpning var att spring minst 8 km i minst 5-minuterstempo för att känna lite på min tilltänkta fart under Göteborgsvarvet.


Första kilometern på 4:58 kändes ganska jobbig och jag blev lite osäker på om jag skulle orka hålla tempot hela vägen. Jag styrde kosan bort mot Björket via Viadukten och Allén. Väl inne i björkskogen började det att gå lättare.


Efter ett varv runt min barndomsäng var det dags att vända tillbaka. Jag fick trycka på en del för att tempot skulle ligga under 5:00, men det kändes relativt bra. Dock inser jag att det krävs träning, träning och åter mer träning för att kunna hålla dagens tempo i 21 km.


Väl hemma väntade den varma sköna duschen. Sedan fixade jag till (och avnjöt) en tomat- och ostomelett innan jag gav mig av till massören. Benmassagen jag fick var sagolik. Just nu känner jag mig som en ny människa.


Dagens facit:
Sträcka: 8.92 km
Total tid: 42 min 33 sek
Snitthastighet: 4 min 46 sek / km
Snittpuls: 174

Inga kommentarer: