måndag 31 december 2007

Matt buktest

Idag kunde jag inte hålla mig längre, utan var tvungen att ge mig ut på ett litet lätt pass i de vackra vinterspåren på Näsby fält. Mest för att springa av mig lite tristess, men även för att testa kroppen i allmänhet och buken i synnerhet.


Jag tog det medvetet riktigt isigt för att inte stressa min arma kropp för mycket. Det kändes bra de första två kilometrarna, men sedan började mattheten krypa på mig. En flukt på klockan visade att trots mitt lusiga tempo så låg pulsen mellan 5 och 10 slag högre än brukligt. Jag vände efter 2.5 km och kämpade emot en lätt kymig känsla i magtrakten på vägen hemåt.


Jag har nog inte lyckats fylla på depåerna riktigt ännu. Sådant tar sin lilla tid. Strunt samma. Jag fick ju komma ut och lufta mig och det var trots allt riktigt, riktigt skönt. 2 grader, lätt vind, sol! Kan knappt bli bättre.


Jag får se vad jag gör med morgondagens planerade fartlek. Är jag bättre, så kör jag enligt programmet, annars kanske jag byter ut det mot något behagligare pass, alternativt skjuter på fartleken till på onsdag. Time will tell!


Dagens facit:
Sträcka: 5.0 km
Total tid: 28 min 21 sek
Snitthastighet: 5 min 38 sek / km
Snittpuls: 156

Inga kommentarer: